본문 바로가기
영어 가사 해석

BLACKPINK / 🔞Tally / 영어 가사 해석

by 팬더꼬봉 2023. 2. 20.
728x90
반응형

 

🐼 한 주가 시작됐네요 노래가사처럼 남의 말 따위 신경 쓰지 말고 하고 싶은 거 하며 살자고요 내 방식대로 :)

보컬 : BLACKPINK
작곡 : Nat Dunn , David Phelan , Alex Oriet , Brian Lee , Soraya LaPread , 24
작사 : Nat Dunn , David Phelan , Alex Oriet , Brian Lee , Soraya LaPread , Danny Chung
편곡 : 24
(청소년 보호법에 따라 19세 미만의 청소년이 이용할 수 없습니다.)

 

BLACKPINK - Tally

 

I say "fu** it" when I feel it

난 내가 욕하고 싶을 때 그냥 욕해버려 

'Cause no one's keepin' tally

 누가 하나하나 기록하는 것도 아닌데 

I do what I want with who I like

난 내가 좋아하는 사람과 내가 원하는 걸 할게

I ain't gon' conceal it

난 숨기지 않을꺼야

While you talkin' all that shit

네가 나에게 헛소리를 할 때

I'll be gettin' mine, gettin' mine

난 그냥 내 할 일 할게

Don't apologize for my behavior

내 행동에 대해 사과하지 않을 거야

If you're offended, I don't care

네가 기분이 나쁘든 말든 난 상관 안 해

Starin' at me 'stead of starin' in the mirror

거울을 보느니 날 쳐다봐

Little weird how

좀 이상하지 않아?

Everybody tells me to play nice

모두가 나에게 친절하게 대하라고 해

Everybody judge, but looking twice

모두 몇 번 보고 날 판단하지만

But my body don't belong to, nah-uh-uh, none of them though

하지만 난 어딘가에 속한 게 아니야

And I'm not gonna change 'cause you say so

난 네가 그렇게 말한다고 해서 내 태도를 바꾸지 않을 거야

I say "fu** it" when I feel it

내가 욕하고싶을 때그냥 욕해버려 

'Cause no one's keepin' tally

 누가 하나하나 기록하는 것도 아닌데 

I do what I want with who I like

내가 좋아하는 사람과 내가원하는 걸할게

I ain't gon' conceal it

숨기지않을 거야

While you talkin' all that shit

네가 나에게 헛소리를 할 때

I'll be gettin' mine, gettin' mine

난 그냥 내 할 일 할게

 

I say "fu** it" when I feel it

 내가 욕하고 싶을때 그냥 욕해버려 

'Cause no one's keepin' tally

 누가 하나하나 기록하는 것도 아닌데 

I do what I want with who I like

 내가 좋아하는 사람과 내가 원하는걸 할게

I ain't gon' conceal it

 숨기지 않을꺼야

While you talkin' all that shit

네가 나에게 헛소리를 할 때

I'll be gettin' mine, gettin' mine

난 그냥 내 할 일 할게

Told me to play it cool, I break the rules, I'm breaking hearts in two

나한테 쿨하게 행동하라고 했지, 난 규칙을 어기고, 마음도 반으로 갈라졌어

Warned me to make the rules, or play the fool, it ain't that hard to choose

나에게 규칙을 만들게 아니면 바보같이 행동하라는데 그건 어려운 선택은 아니었어.

Take apart the "do"'s and "don't"s, and lose the "won't"s, I'm getting mine

"해야 될 것"과 "하지 말아야 할 것"을 선택해, 그리고 "하지 말아야 할 것"은 빼고. 난 내가 하고 싶은 거 할게

Mines is mine, yours is mine, this is mine, get in line

내 건 내 거고, 네 것도 내 거야. 그리고 이것도 내 거니까 원하면 줄 서서 기다려.

Sometimes, I like to go play dirty

가끔은 난 지저분하게 놀고 싶을 때도 있어

Just like all of the f**k boys do

다른 한심한 남자애들이 하는 것처럼 말이야

That's my choice and there's no one I'm hurting

하게 되면 그건 내 선택이고 아무에게도 피해 주지 않는데

When that's not girly

여자답지 못하데

Everybody tells me to play nice

모두가 나에게 친절하게 대하라고 해

Everybody judge, but looking twic

모두 몇 번 보고 나를 판단하지만

But my body don't belong to, nah-uh-uh, none of them though

하지만 난 어딘가에 속한 게 아니야, 아무도 그렇진 않지

And I'm not gonna change 'cause you say so

난 네가 그렇게 말한다고 해서 내 태도를 바꾸지 않을 거야

 

Yeah, I say "fu** it" when I feel it

난 내가 욕하고 싶을 때 그냥 욕해버려 

'Cause no one's keepin' tally

 누가 하나하나 기록하는 것도 아닌데 

I do what I want with who I like

난 내가 좋아하는 사람과 내가 원하는 걸 할게

I ain't gon' conceal it

난 숨기지 않을 거야

While you talkin' all that shit

네가 나에게 헛소리를 할 때

I'll be gettin' mine, gettin' mine

그냥 내할 일할게

 

Yeah, I say "fu** it" when I feel it

난 내가 욕하고 싶을 때 그냥 욕해버려

'Cause no one's keepin' tally

 누가 하나하나 기록하는 것도 아닌데 

I do what I want with who I like

난 내가 좋아하는 사람과 내가 원하는 걸 할게

I ain't gon' conceal it

난 숨기지 않을 거야

 

I'll just do it like the boys say, I'm getting mine, getting mine

난 걔네들이 노는 것처럼 놀 거야. 내가 하고 싶은 대로 할 거야

Yeah, I say "fu** it" when I feel it

난 내가 욕하고 싶을 때 그냥 욕해

And I ain't gon' conceal it

난 숨기지 않을 거야

 

 

 

BLACKPINK - ‘Tally’ (Official Audio)

 

728x90
반응형

댓글